OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy/licenční smlouvy, kdy na jedné straně je společnost Jiří Hubík, IČO: 09099981, se sídlem Racková 83, Zlín 76001, DIČ: CZ8603024529 jako prodávající (dále jen „JH“) a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“).
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s JH nebo s ní jinak jedná.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy obsažená v Reklamačním řádu a způsob dopravy, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce JH, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log, aj. JH nebo smluvních partnerů JH, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
Fakturu obsahující základní údaje smlouvy obdrží Kupující při převzetí zboží a/nebo služby prostřednictvím emailu po uhrazení zboží.
2. SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
JH sděluje, že
-
náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího, JH si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy);
-
požaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění Kupujícím od JH, příp. povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu se týká požadavků Kupujícího na poskytnutí specifických služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány;
-
JH neuzavírá smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění, pokud takové smlouvy zprostředkovává, nejkratší dobu, po kterou bude smlouva strany zavazovat, sděluje poskytovatel daného plnění, včetně údajů o ceně, nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná;
-
v případě licenčních smluv uzavíraných na dobu neurčitou, je cena licence sjednána za celou dobu poskytování licence, není-li uvedeno jinak;
-
ceny zboží a služeb jsou na webu provozovaném JH uváděny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady;
-
v případě, že Kupujícím je spotřebitel, má takový spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží, jde-li o:
-
kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží,
-
smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo
-
smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží;
přičemž toto odstoupení musí zaslat na adresu sídla JH, příp. může využít kontaktní formulář pro odstoupení od smlouvy na stránkách vozikyrackova.cz;
-
-
spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
-
o poskytování služeb, které JH splnila s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
-
o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli JH a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
-
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu;
-
o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíšeno s jiným zbožím;
-
o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů;
-
o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
-
o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal;
-
o dodávce novin, periodik nebo časopisů;
-
o dopravě nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu;
-
o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, Jiří Hubík zdůrazňuje, že v případě dodání digitálního obsahu dodávaného on-line nelze od takové smlouvy odstoupit;
-
-
v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou;
-
spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;
-
smlouva, resp. příslušná faktura, bude uložena v elektronickém archivu JH, přičemž registrovaní uživatelé JH mají k těmto údajům také přístup ve svém profilu;
-
v případě, že spotřebitel má stížnost, může tuto uplatnit přes kontaktní formulář, příp. se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
3. SMLOUVA
1. Uzavření smlouvy
Smlouvu může Kupující uzavřít tak, že přijme návrh k uzavření smlouvy na webu provozovaném JH tím, že požadované plnění (zboží, službu, elektronický obsah) vloží do košíku. Kupujícímu může při uzavírání smlouvy asistovat pracovník JH, ať už přímo na pobočce nebo po telefonu, nebo emailové objednávce. Než Kupující závazně potvrdí objednávku, má Kupující právo měnit jak požadované plnění, dopravu i způsob úhrady, tedy zkontrolovat všechny údaje, které do objednávky vložil. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím po zvolení dopravy a způsobu úhrady a přijetím objednávky JH za případné chyby při přenosu dat JH nenese odpovědnost. Uzavření smlouvy JH neprodleně potvrdí Kupujícímu informativním emailem na Kupujícím zadaný email.
Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán.
2. Dodání předmětu koupě
Kupní smlouvou se JH zavazuje, že Kupujícímu odevzdá věc, poskytne digitální obsah/licenci, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo/licenci k ní, a Kupující se zavazuje, že věc/digitální obsah převezme a zaplatí JH kupní cenu.
JH si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se Kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny. Obdobně se toto pravidlo užije v případě zakoupení licence či služby.
JH Kupujícímu odevzdá věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci/licenci v souladu se smlouvou.
JH splní povinnost odevzdat věc Kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí.
Má-li JH věc odeslat, odevzdá věc Kupujícímu (podnikateli) předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího a umožní Kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci, JH odevzdá Kupujícímu – spotřebiteli až, jakmile mu věc předá dopravce.
Dodá-li JH větší množství věcí, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže je Kupující bez zbytečného odkladu odmítl.
JH odevzdá Kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení.
Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, zabalí JH věc podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu. Stejným způsobem opatří JH věc pro přepravu.
3. Přechod nebezpečí škody
Věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci.
Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou JH způsobila porušením své povinnosti.
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li Kupující věc, ač mu s ní JH umožnila nakládat.
Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže JH škodu způsobila porušením své povinnosti.
Prodlením strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li strana s placením, kterým je předání věci podmíněno.
4. Odpovědnost JH
JH odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména JH odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující věc převzal,
-
má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které JH nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
-
se věc hodí k účelu, který pro její použití JH uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
-
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
-
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:
-
u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
-
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
-
u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí Kupujícím; nebo
-
vyplývá-li to z povahy věci.
U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.) je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
Jednotlivé lhůty blíže upravuje Reklamační řád.
Pro Kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně, je-li to u daného typu zboží výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
Má-li věc vadu, z níž je JH zavázána, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má Kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
5. Podstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo:
-
na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady;
-
na odstranění vady opravou věci;
-
na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
-
odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí JH, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu JH; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li JH vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Nezvolí-li si Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy – viz níže.
Kupující-spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu JH nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že JH nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
6. Nepodstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může JH dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může JH odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.
Neodstraní-li JH vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu JH.
7. Porušení smlouvy obecně
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Při dodání nové věci vrátí Kupující JH na její náklady věc původně dodanou (včetně veškerého dodaného příslušenství).
Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
8. Záruka za jakost
Zárukou za jakost se JH zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
Záruční doba běží od odevzdání věci Kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než JH, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud Kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího vnější událost.
4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o
-
kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží;
-
smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo
-
smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
JH umožňuje spotřebiteli odstoupit prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy na internetových stránkách, a spotřebiteli tak JH potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
Odstoupit lze také korespondenčně, a to na adrese: Jiří Hubík, Racková 83, Zlín
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá JH bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od JH obdržel, a to na své náklady.
Zboží by měl spotřebitel vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal.
Pokud se jedná o spotřební zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od smlouvy odstoupit, pouze pokud Kupující dodá zboží nepoškozené a nepoužité v neporušeném originálním balení.
Rozhodne-li se spotřebitel pro odstoupení v uvedené lhůtě, JH doporučuje pro urychlení vyřízení odstoupení zboží doručit na adresu JH spolu s přiloženým průvodním dopisem s případným důvodem odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s číslem nákupního dokladu a uvedeným číslem bankovního účtu nebo s uvedením, zdali částka bude odebrána v hotovosti nebo zdali bude čerpána ve formě JH Kreditu.
Spotřebitel odpovídá JH pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu JH bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
V případě, že má spotřebitel plnou registraci (jméno, příjmení, adresa a kontaktní email) JH mu vrátí přijaté peněžní prostředky vyjma nákladů na dodání prostřednictvím speciálních dárkových poukazů.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, JH však není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než jí spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží JH odeslal.
Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi JH a Kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů, darovací smlouva pozbývá účinnosti a spotřebitel je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se obohatil. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení spotřebitele. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má JH právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny.
2. Odstoupení v ostatních případech
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
-
došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
-
použil-li Kupující věc ještě před objevením vady;
-
nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo
-
prodal-li Kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující JH, co ještě vrátit může, a dá JH, náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
Neoznámil-li Kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
Z důvodu ochrany práv Kupujícího je-li Kupujícím právnická osoba a bude-li požadovat proplacení dobropisu v hotovosti přímo na pobočce JH, pak příslušná částka bude předána pouze osobám oprávněným jednat za dotyčnou právnickou osobu, tj. statutárnímu orgánu nebo osobě, jež se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.
5. BEZPEČNOST A OCHRANA INFORMACÍ
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s Kupujícím a marketingových akcí prodávajícího (i těch prováděných se smluvními partnery prodávajícího) a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména, čísla účtu a adresy dodání) či speciálních marketingových akcích. Prodávající postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života subjektu údajů. Osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně Kupujícím prodávajícímu za účelem splnění objednávky a marketingových akcí prodávajícího, jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění. Kupující dává prodávajícímu svůj souhlas ke shromažďování a zpracování těchto osobních údajů pro účely splnění předmětu uzavírané kupní smlouvy a využití pro marketingové účely prodávajícího (zejm. pro zasílání obchodních sdělení, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním zaslaným na adresu Jiří Hubík, Racková 83, Zlín 76001, IČO: 09099981, DIČ: CZ8603024529. Za písemné vyjádření se v tomto případě považuje i forma elektronická.
V rámci reklamačního řízení jsou od zákazníků vyžadovány následující údaje: jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo, e-mail a podpis či digitální podpis. Veškeré takto získané osobní údaje jsou zpracovávány výhradně za účelem nezbytným pro vyřízení reklamace a v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům.
JH si z důvodu předcházení trestné činnosti a minimalizace škod vyhrazuje právo odmítnout objednávku Kupujícího vytvářenou z blokované IP adresy, v případě že je tato IP adresa na tzv. blacklistu. V případě problémů s objednávkou může Kupující kontaktovat JH prostřednictvím kontaktního formuláře, nebo telefonicky.
6. PROVOZNÍ DOBA
Objednávky přes internetový obchod vozikyrackova.cz: 24 hodin denně, 7 dní v týdnu
Příjem objednávek pro expedici do druhého pracovního dne po ČR: do 15:00 hodin
V případě výpadku informačního systému nebo zásahu vyšší moci JH nenese odpovědnost za nedodržení provozní doby.
7. CENY
Všechny ceny jsou smluvní. V on-line e-shopu jsou vždy aktuální a platné ceny.
Ceny jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit, to se netýká případných poplatků za dopravné, dobírku a nákladů na komunikace prostředky na dálku.
Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.
Původní cena znamená cenu zboží/služby/licence, za niž předmětné zboží/službu/licenci JH nabízela bez zohlednění veškerých možných bonusů, marketingových kampaní na podporu prodeje a jiných slevových akcích na jí provozovaném eshopu.
Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi JH a Kupujícím, a to zejména v případě, kdy Kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému JH. JH v takovém případě Kupujícího informuje o takové skutečnosti.
JH si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo ke zneužití osobních údajů, zneužití platební karty apod., nebo z důvodu zásahu správního či soudního orgánu, o takovémto postupu bude Kupující informován.
Kupující bere na vědomí, že v uvedených případech nemůže kupní smlouva platně vzniknout.
Kupující dostane plnění za cenu platnou v době objednání.
Tato cena bude uvedena v objednávce a ve zprávě potvrzující přijetí objednávky zboží.
Objednávat je možno následujícími způsoby:
-
prostřednictvím elektronického obchodu JH (dále jen „e-shop“);
-
elektronickou poštou na adrese jiri.hubik@seznam.cz;
-
osobně v provozovnách JH;
-
telefonicky.
JH doporučuje Kupujícímu provádět objednávky přes e-shop prostřednictvím registrovaného profilu Kupujícího na JH. V případě veřejného přístupu k internetu dále doporučuje Kupujícímu odhlásit se ze svého profilu po provedení objednávky.
8. PLATEBNÍ PODMÍNKY
JH akceptuje následující platební podmínky:
-
platba v hotovosti či kartou při nákupu;
-
platba předem bankovním převodem;
-
na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od zákazníka přepravce – Kupující hradí navíc tzv. dobírečné);
Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí ve vlastnictví JH, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží Kupujícím.
Fakturační údaje Kupujícího nelze měnit zpětně po odeslání objednávky.
9. DODACÍ PODMÍNKY
1. Způsoby dodání
JH zajišťuje či zprostředkovává následující způsoby dodání:
-
osobní odběr;
-
zasílání přepravní službou – ČR;
-
zasílání přepravní službou – SR.
Jednotlivé způsoby dopravy jsou nabízeny dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb a s ohledem na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci JH nenese zodpovědnost za opožděné dodání zboží.
Všechny nabízené způsoby dopravy, jejich aktuální podmínky a ceny naleznete na webové stránce vozikyrackova.cz.
2. Ostatní podmínky
Zboží zakoupené kupujícím-právnickou osobou, která je v okamžiku koupě plátcem DPH, s 0% sazbou bude předáno pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí. Zboží zakoupené kupujícím-osobou samostatně výdělečně činnou, která je v okamžiku koupě plátcem DPH, s 0% sazbou bude předáno pouze po předložení platného identifikačního průkazu (OP či cestovní pas).
Nebude-li zboží předáno osobním odběrem na pobočce a je-li zboží zakoupeno kupujícím, který je v době okamžiku koupě plátce DPH, a je fakturováno s 0% sazbou DPH, pak musí být místem dodání adresa sídla či provozovny uvedená v obchodním, živnostenském či obdobném rejstříku.
Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu jiri.hubik@seznam.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou JH. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dává však JH možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
10. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem JH a příslušnými právními předpisy ČR. Jako záruční list obvykle slouží doklad o zakoupení (podrobnosti viz Reklamační řád).
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1. 1. 2024 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle JH.
Reklamační řád
Tento reklamační rád, přijatý podle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), se vztahuje na uzavírání veškerých kupních smluv mezi společností Jiří Hubík, IČO: 09099981, se sídlem Racková 83, Zlín 76001, DIČ: CZ8603024529 („Prodávající“), a koncovým zákazníkem („Kupující“) realizovaných v kterékoli prodejně Prodávajícího nebo na webovém rozhraní Prodávajícího a je nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím na zboží („Kupní smlouva“), pokud se strany výslovně nedohodly na odchylné úpravě.
Tento reklamační řád je platný a účinný od 1. 1. 2024.
Tento reklamační řád platí na všech provozovnách Prodávajícího.
Článek 1
Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád je rozdělen na část vztahující se na Kupující – spotřebitele, část vztahující se na Kupující – podnikatele a část vztahující se na všechny Kupující.
I. ČÁST – PRÁVA A POVINNOSTI VE VZTAHU KE KUPUJÍCÍMU – SPOTŘEBITELI
Článek 2
Odpovědnost Prodávajícího za vady zboží
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady, zejména odpovídá za to, že zboží:
– odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;
– je vhodné k účelu, pro který ho Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil;
– je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu.
Prodávající dále odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
– je zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
– zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
– je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat;
– zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, pokud je Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Smlouvy;
a to s výjimkou případu, kdy Prodávající Kupujícího před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a Kupující s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.
Prodávající odpovídá Kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena Prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena Kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl Prodávající.
Jestliže zboží nesplňuje výše uvedené požadavky, má vady.
Prodávající neodpovídá za vady zboží způsobené Kupujícím, za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použité věci za opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání. Prodávající dále neodpovídá u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána.
Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Při koupi použitého zboží je doba dle první věty tohoto odstavce zkrácena na jeden rok.
Článek 3
Práva Kupujícího z vadného plnění
Má-li zboží vadu, může Kupující požadovat:
a) odstranění vady (dodáním nového zboží nebo opravou):
Podle své volby může Kupující požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který Kupující zboží koupil.
K odstranění vady převezme Prodávající zboží na vlastní náklady.
b) slevu nebo odstoupení od kupní smlouvy:
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
– Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž byla zohledněna povaha zboží a účel, pro který Kupující zboží koupil, nebo k odstranění vady nepřevzal zboží na vlastní náklady;
– se vada projeví opakovaně;
– je vada podstatným porušením kupní smlouvy; nebo
– je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, kterou Kupující obdržel.
Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná.
Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu Kupující prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.
II. ČÁST – PRÁVA A POVINNOSTI VE VZTAHU KE KUPUJÍCÍMU – PODNIKATELI
Článek 4
Odpovědnost Prodávajícího za vady zboží
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady, zejména odpovídá za to, že zboží je Kupujícímu doručeno v ujednaném množství, jakosti a provedení, jinak v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný z kupní smlouvy, a není-li patrný, pro účel obvyklý.
Jestliže zboží nesplňuje výše uvedené požadavky, má vady. Za vadu zboží se považuje i dodání jiného než objednaného zboží nebo vady v dokladech nutných pro užívání zboží.
Prodávající neodpovídá za vady zboží způsobené Kupujícím, opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo u použité věci za opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání. Prodávající dále neodpovídá u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána. Prodávající neodpovídá ani za vady zboží, které musel Kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření kupní smlouvy, s výjimkou případů, kdy se Kupujícímu dostalo od Prodávajícího ujištění, že zboží je bez vad.
Vadu zboží je Kupující povinen oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 2 let po převzetí zboží. Kupující může vytknout pouze vadu, kterou zboží mělo již při převzetí, byť se projeví později (do 2 let). Při koupi použitého zboží je doba dle první věty tohoto odstavce zkrácena na jeden rok.
Vytkl-li Kupující vadu zboží oprávněně, doba k vytknutí neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže zboží užívat.
Článek 5
Práva Kupujícího z vadného plnění
Má-li zboží vadu, může Kupující požadovat:
a) je-li vada podstatným porušením Smlouvy:
– odstranění vady, a to dle volby Prodávajícího dodáním chybějícího zboží nebo jeho části, nebo opravou zboží nebo jeho části, nebo výměnou zboží nebo jeho části;
– přiměřenou slevu z ceny;
– odstoupení od kupní smlouvy.
Nezvolí-li Kupující své právo včas (v rámci vytknutí vady nebo bez zbytečného odkladu poté), má práva jako v případě nepodstatného porušení kupní smlouvy.
b) Je-li vada nepodstatným porušením:
– odstranění vady, a to dle volby Prodávajícího dodáním chybějícího zboží nebo jeho části, nebo opravou zboží nebo jeho části, nebo výměnou zboží nebo jeho části;
– přiměřenou slevu z ceny.
Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí:
– došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží;
– použil-li Kupující zboží ještě před objevením vady;
– nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím;
– prodal-li Kupující zboží ještě před objevením vady, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.
Kupující prohlédne zakoupené zboží co nejdříve po jeho doručení a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství.
III. ČÁST – PRÁVA A POVINNOSTI VE VZTAHU KE VŠEM KUPUJÍCÍM
Článek 6
Vytknutí vady
Kupující má právo uplatnit reklamaci u Prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v jeho sídle nebo místě podnikání. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu. Reklamaci lze rovněž uplatnit u osoby, která je k tomu určena v potvrzení, které Prodávající Kupujícímu vydal, na účtence či v záručním listě, je-li určená osoba v místě Prodávajícího nebo v místě Kupujícímu bližším. K zaslání zboží poštovní zásilkou Prodávající doporučuje využít adresu Jiří Hubík, Racková 83, Zlín 76001.
Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to např. předložením prodejního dokladu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
Pokud by uplatnění reklamace mělo Kupujícímu činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem, posoudí Prodávající vadu po dohodě s Kupujícím buď na místě sjednaném stranami, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost.
Článek 7
Vyřízení reklamace
Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede:
– datum a místo uplatnění reklamace,
– charakteristiku vytýkané vady (co je obsahem reklamace);
– Kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace;
– kontaktní údaje Kupující pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty může Kupující – spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
Prodávající je povinen vydat Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je Prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet Kupujícího. O tomto postupu musí Prodávající Kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 2 roky od převzetí reklamovaného zboží.
Článek 9
Náklady reklamace
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva z vadného plnění. Neuplatní-li však právo na tuto náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu náhrada poskytnuta.
Článek 10
Smluvní záruka za jakost
Prodávající neposkytuje plošně záruku za jakost ke všemu zboží. Poskytne-li Prodávající ke konkrétnímu zboží nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech Prodávajícího ze záruky (záruční list) nebo smlouva nestanoví jinak.
Článek 11
Vrácení / výměna zboží
Prodávající umožňuje nad rámec zákonem stanoveného práva na odstoupení všem Kupujícím odstoupit bez udání důvodů od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny nebo výměnu zboží za jiné, a to ve lhůtě 60 dní od převzetí zboží. Lhůta je zachována, dojde-li v této lhůtě k předání zboží zpět Prodávajícímu.
Právo na odstoupení dle tohoto článku je však bezvýhradně podmíněno vrácením zboží ve stavu, v jakém bylo Kupujícím převzato, tedy nepoužité, neznečištěné, nepoškozené a v původním balení se všemi visačkami, a to spolu s oznámením, ve kterém bude uvedeno číslo objednávky, v případě požadování výměny označení zboží, za které chce Kupující nevyhovující zboží vyměnit, v případě požadavku na vrácení ceny číslo účtu pro vrácení peněz či případného přeplatku.
Zboží je možné vrátit Prodávajícímu na adresu: Jiří Hubík, Racková 83, Zlín 76001.
Náklady na vrácení zboží nese Kupující.